Fiskelycka?

Helgen har varit fin. Igårkväll packade jag och Jens in fiskespöna i bilen och gav och oss iväg för att testa lyckan i en närliggande sjö som vi köpt fiskekort till. Vi hade ingen vidare fiskelycka, jag fick ingenting och Jens fick två gäddor som vi slängde tillbaka (vi har fått för oss att gäddor inte är goda att äta, speciellt när de är fiskade i en insjö, är det så? Jag har aldrig ätit gädda så jag vet inte). Jag hade hoppats på att dra upp en redig aborre som den sjön tydligen ska ha gott om, men icke icke. Hur som helst var det väldigt skönt och fridfullt att stå där. För mig är den bästa medicinen mot stress att få vara ute i naturen, helst så långt ut i skogen man kan komma.


Lilla gäddan som fick simma tillbaka ut i det fria.


Vi hade i alla fall tur med vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0