Friday I'm in love

Det är fredag, Jens har kommit hem från tyskelandet, vi har tacos i magen och sitter och myser i soffan framför hockeymatchen. Eller ja, jag blippar mest runt på telefonen (vad gjorde man egentligen innan Smartphone-epoken?!) och tittar bara upp när det händer någonting spännande som ett snyggt mål eller en obarmhärtig tackling. Nyss fick Franzen en klubba uppkörd i ansiktet och lämnade blodiga spår över hela isen, det såg ut att göra ont.

Tidigare ikväll bestämde sig vår data för att ramla av pinn. Mindre roligt då jag har en massa bokföring som jag inte gjort någon backup på, så klart för inte tusan går väl datorn sönder... (?!) Alla bilder och filmer känns dessutom väldigt tråkigt om det gått förlorat. Vi ska åka till Jens bror imorgon som är dataprogrammerare så han får agera doktor till den lilla arma stackaren.
Det känns lite extra drygt då jag redan innan den gick sönder hade bestämt mig för att köpa en ny dator imorgon. Hade den inte bara kunnat vänta 24 timmar på att lägga av, så att jag hade hunnit föra över allt till den nya.
Det är säkert därför den la av förresten, den kände på sig att den var på väg att bli utbytt och pajade i ren protest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0