Cashewkyckling med spenat

Ikväll lagade jag en helt fantatiskt krämig kycklingrätt.
Receptet följer så här:

Cashewkyckling med spenat 2 portioner
2 kycklingfiléer
Salt och peppar
Ca 1 dl cashewnötter
2 vitlöksklyftor
2 krm spiskummin
2 krm gurkmeja
Ca 2 kryddmått sambal oelek
1 dl grädde
1 dl creme fraiche
Babyspenat

Skär kycklingfiléerna i bitar och bryn i stekpanna tills de är färdigstekta. Hacka nötterna och pressa vitlök och häll i stekpannan.
Tillsätt kryddor, grädde och creme fraiche och koka upp i cirka fem minuter. Salta peppra och häll i babyspenaten.

Som alltid när jag lagar mat följer jag aldrig recept till punkt och pricka, det här hittade jag i nyaste numret av GI & Hälsa men receptet ovan är min version av det, jag tycker att det helt enkelt är roligare att experimentera. I originalreceptet skulle det till exempel vara kokosflingor i, säkert gott men jag hade inte det hemma. Istället för creme fraiche skulle det bara vara grädde (2 dl) men jag gillar att ha creme fraiche i, det blir lite syrligare. Sambal oeleken stod heller inte med men det passar i de flesta kryddiga rätter för att få det lite hetare.



Kommentarer
Postat av: Jensa

Det såg mumsigt ut! :)

2012-05-23 @ 20:53:22
Postat av: Fridolainen

Jajemän :)

2012-05-24 @ 21:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0