Pasta, pasta.

Jag har kommit underfund med att det faktiskt är roligt att laga mat, trots att det bara är till mig själv jag lagar nu när Jens är borta under veckodagarna.
Ikväll gjorde jag krämig pasta med zucchini och ricotta, gott!


Jag kokade en hel zucchini i några minuter i en stor kastrull och skar den sedan i skivor som jag fräste i stekpanna tillsammans med färska champinjoner, röd paprika och mycket, mycket vitlök (4 klyftor). Jag blandade i grönsakerna i kokt fullkornspasta (Penne) och rörde sedan i Ricottaost och lite Creme Fraiche, basilika och persilja (jag fuskade med frysta och färdighackade örter, men egentligen blir det ju godare med färska). Salt, peppar och sen var det klart, voilà!
Parmesanost hade nog varit väldigt gott att ha på också som en sista liten touch, men det hade jag inte hemma.

Bilden ger inte riktigt maträtten rättvisa, det ser mycket godare ut i verkligheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0