Hoppning

Idag har jag varit med på en liten klubbtävling på ridskolan som jag rider på. En liten pluttbana på 60 cm med okomplicerade vägar, men det var så himla, himla roligt!
 
Jag hade en häst som heter Casper, min favorit! Välutbildad men ingen häst man bara "sitter på", pigg och tycker att det är roligt att jobba, men man får inte ligga på för mycket med knäna för då blir han arg som en varg och vill inte samarbeta. Men jag lyckades hålla honom på gott humör och det kändes överlag väldigt bra och följsamt. Jag kom lite för nära sista hindret men det löste sig ändå. Vi blev felfria och fick rosett dessutom, happy day! Många kom fram efteråt och gav mig beröm också vilket är så himla roligt att höra!
 
Jens var med som hästskötare/fotograf. Dock lyckades han inte få till några bilder under själva hoppningen pågrund av dåligt ljus, och blixt hör inte riktigt hemma i ett ridhus om man inte vet hur hästarna reagerar. Han filmade däremot vilket nästan är roligare för då ser man hur man rider och vad som är bra och vad man behöver jobba mer på. De är dock också av dålig kvalité pågrund av ljuset och dessutom upp och ner och jag vet inte hur man rättar till, kanske lägger upp om jag lyckas fixa till dem.
 
Framridning på utebanan i regnet.
Enda bilden tagen inne i ridhuset där det syns att det faktiskt är en häst jag sitter på och inte ett suddigt luddiludd.
Lycklig tjej och förväntansfull pålle "Hallå, jag har faktiskt varit duktig! VART ÄR MORÖTTERNA?!"

Kommentarer
Postat av: Paulina

Wiiiho! RING DÅ så jag får höra allt!

2012-10-21 @ 21:29:35
URL: http://olinao.blogg.se
Postat av: lina

Åh jag vill se film! :)

Svar: Du kan få se dom på datorn när vi ses, dom är uppdelade i flera och ligger uppochner och jag vet inte hur man klipper ihop och vänder dom rätt.
fridolainen.blogg.se

2012-10-22 @ 09:32:50
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0