Ut i löpspåret igen

Som jag tidigare skrev så har jag haft problem med mina benhinnor. Nu har jag vilat från löpning ett tag och satsat på annan träning tills dom blir bra igen. Den här veckan när vi varit här i Vemdalen har jag börjat jogga lite försiktigt, bara korta sträckor på 2,5-3 kilometer och jag har inte känt mer än lite svaga spänningar i benen. Idag stack jag och Jens ut på en tur i motionsspåret här vid Skalet där längdspåren går på vintrarna. Underlaget var väldig mjukt och bra med gräs och mossa så jag vågade mig på femkilometersrundan, det är en början i alla fall och det känns skönt att kunna springa igen utan att få ont. Vi tog det väldigt lugnt och sprang på ungefär 35 minuter, det känns vettigt att ta det försiktigt i början och låta benen vänja sig succesivt så att inte inflammationen kommer tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0