11 September 2012 - Dagens träningsnotering

 Idag sprang jag en runda i skogen på drygt tre kilmometer, det tog cirka 18 minuter. Målet är att få ner tiden till 15 minuter på den rundan inom åtminstone några veckor. Jag försöker jobba på att springa i lite snabbare tempo, i alla fall när det är så korta sträckor som idag, och första halvan gick bra, det var skönt att ta i och jag kände att jag verkligen sprang. Men efter halva tiden började kraften tryta och jag orkade inte springa med lika gott tempo resten av rundan, så det blev en ganska dålig tid. Men det är kul att ha något att jobba på.
 
Dock har jag fått problem med benhinnorna (tror att det kan vara benhinneinlammation). Det är därför jag försöker springa i skogen där det är mjukare och inte lika stumt underlag som på asfalt. Fast jag känner av det ändå, åtminstone i början av träningspasset, det går lite bättre när jag kommit igång och blivit varm. Efteråt känns det dock ganska mycket. Har varit iväg och köpt Voltaren och iläggssulor som ska vara dämpande, så vi får se hur det blir.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0