I´m closer today than I was yesterday

En dag vaknar man bara upp och inser att livet helt enkelt inte kan fortsätta som det gör, man måste ta tag i sig själv, göra något drastiskt. Helst skulle det skett nyss, om inte till och med för flera månader sedan, men nu är nu och det är aldrig försent. Det är träning, bra ätvanor och ett hälsosammare liv jag talar om. Hela sommaren har gått, flera månader utan träning och den svettdrypande pannan har lyst med sin frånvaro. För att inte tala om vad jag stoppat i mig; chips hit och godis dit, glass i stora lass och några för många glas vin (som fått mig att lida pin, om vi nu ska vara inne på rimmarmood).
 
Nu har hösten kommit och det känns som att det är en nystart som gäller. Mitt mål är att åter igen känna behov efter träning och se det som en vardaglig syssla, lika självklar som att borsta tänderna eller gå på toaletten när man är kissnödig. Jag vill träna varierat med allt från gym, löpning, snabba promenader, ridning, simning och skidåkning. Matmässigt vill jag äta bra och genomtänkt mat, utan att gå till överdrift, dieter är ingenting för mig för jag kommer ändå aldrig hålla dem. Jag vill inte förbjuda mig själv någonting och lever efter måttot att man kan äta allt men inte alltid. Att äta choklad varje dag blir ju heller inte gott i längden, men en gång i veckan känns det destomer lyxigt.
 
Nu står det skrivet i sten (eller åtminstone här i bloggen), låt denna höst bli mer hälsosam, piggare och starkare.

Kommentarer
Postat av: Lina

Skrivet i sten.. men det är bara du och jag som läser eller? Haha. Lycka till i alla fall :) och hoppas att du (för din egen skull) inte träffar mig allt för mycket då jag är bra på att förstöra ditt nyttiga liv :P

Svar: näe eller, vad menar du? :) precis, dig ska jag hålla mig borta ifrån! Fast jag har varit ganska duktig på det själv den senaste tiden ;)
fridolainen.blogg.se

2012-09-04 @ 23:37:00
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0