Ridning

Är precis hemkommen från stallet. Har ridit dubbelpass och det känns i kropp och knopp nu kan jag säga.
Första timmen red jag en seg gammal dam, rund som en boll och helt oformbar, knappt över ponnygränsen. Dock tycker jag väldigt mycket om henne för hon påminner om min lilla Trulle, snäll som ett lamm och gör alltid sitt bästa (förutom när hon blir trött för då blir hon sur och vill helst parkera sig i mitten av ridhuset). Hur som helst måste man driva och jobba som ett djur  för att få energi i henne.
Pass nummer två var lite annorlunda, där fick jag rida en 180 cm hög herre (det var ingen häst, det var en dinosaurie). Det jämfört med mina 163 cm är det en ganska stor kontrast (och framförallt kontrasten jämfört med hästen jag ridit innan), jag var på riktigt höjdrädd precis när jag satt upp på honom, det har jag aldrig varit på en häst förut, men jag vande mig fort. Han var helt fantastisk, väldigt välskolad och samarbetsvillig. Dock en tendens att bli lite tung i steget, så jag var tvungen att jobba hela tiden, speciellt med skänklarna och verkligen tänka på att räta upp mig för att han inte skulle falla framåt.
Så jag är lite mör nu, kanske möjligtvis får lite träningsvärk i ljumskarna imorgon.

Vi var nog ungefär lika trötta båda två efter passet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0