Älskade lilla Tott

Idag körde jag ett långpass i stallet igen. Jag åkte dit direkt efter skolan slutade och var där vid strax efter tre. Började med att rida ut på Gaya, vi lär känna varandra mer och mer och jag börjar få en känsla hur jag ska rida henne.
 
Efter det körde jag och Mona teamwork med lilla Tott och jag fick rida på honom!!! Jag blev lite nervös först men när det väl var dags att sitta upp kändes det som den mest självklara saken i världen. Jag satt upp och  han rörde inte en min. Mona ledde honom först runt i ridhuset (där det för övrigt var kaos med hur många hästar och ponnyer som helst som sprang huller om buller, men han brydde sig inte ett dugg). Hon longerade honom sedan i både skritt och trav, han sprallade bara vid ett litet ynka ögonblick, det var allt, annars gick han som ett urverk. Vi avslutade med att rida runt fyrkantspåret själv med Mona snett bakom som stöd. Det var mest Mona som styrde honom men jag var med hela tiden och gav honom mjuka hjälper så att han skulle kunna koppla ihop vad allt betyder. Åh det var så roligt och hela jag lyste som en sol under ridturen. Finaste och klokaste hästen!

Kommentarer
Postat av: Lina

iiihhh vad kul och spännande! Nästa gång får du ta med dig din nyanställde stallfotograf :)

Svar: Japp, Jensa med kameran i högsta hugg ;)
fridolainen.blogg.se

2013-03-06 @ 20:11:25
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0