Fjällresa

Klockan är strax efter nio och jag är ledig. Har varit vaken i tre timmar redan, det har börjat bli allvarlig pansionärsvarning på mig den senaste tiden, kliver upp vid sex, sju på mornarna även om jag är ledig, tar jag sovmorgon till åtta, halv nio får jag ångest och det känns som att jag sovit bort halva dagen. Kompenserar givetvis med att gå och lägga mig senast tio på kvällarna, lyckas jag hålla mig vaken till elva då jäklar är jag verkligen uppe och nattsuddar. Tur att Jens är likadan, hade blivit jobbigt annars.
 
Hur som haver, jag startade morgonen med en timmes promenad innan frukost. Tycker det är så skönt att gå ut tidigt nu när det börjar bli vår och solen skiner, luften är så frisk och allt är så lugnt och stilla.
Ska snart sätta igång att städa och packa, för idag tar jag och Jens röda pilen upp till FJÄLLEN! :D Åh jag har fjärilar i magen av längtan! Jag älskar Vemdalen, jag älskar fjälluften, jag älskar stugan, jag älskar att vara ute en hel dag och bli rosig om kinderna, jag älskar att sitta i soffan och lyssna på elden som sprakar, älskar, älskar, älskar!
Vi tar med längdskidorna såklart, här ska det minsann nötas i spåren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0