Träningshelg och diverse krämpor

I helgen styrde jag och Jens röda pilen upp till hälsingeskogarna. I fredags försökte vi åka skidor på Bolleberget men spåren liknade en myrstack så vi fick ta av oss skidorna och gå vissa sträckor. Dessutom lyckades jag ramla i en nedförsbacke, naturligtvis lyckades jag ta emot mig med mitt knä (som jag redan har problem med) i den stenhårda och isiga marken. Smärtan har nästan gått över nu men knät är fortfarande knallblått.
 
I lördags var jag och Lina på Box'n fun på Sporthallen. Jisses vad skönt det var att få ordentligt med puls! När jag åker skidor eller springer så är ju det lågintensiv konditionsträning, så det är skönt att köra lite mer explosivt ibland, ska försöka göra det lite oftare.
Efteråt tog vi en sväng på stan, käkade luch och kikade i affärer. Härligt med lite tid tillsammans med min fina vän.
 
I söndags hade jag en sådan fruktansvärd träningsvärk mellan skulderbladen och axlarna efter boxningen att jag knappt kunde röra mig, men det struntar man väl i, vi snörade på oss pjäxorna och åkte till Harsa (där spåren var väldigt mycket bättre) för en mil i skidspåren. Jag älskar verkligen att åka längd, det är så bra träning för hela kroppen och så skönt att bara glida runt ute i skogen.
 
Hur som haver var det en väldigt fin helg som jag är mycket nöjd med, trots ett ömmande knä och träningsvärk från helvetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0